22 augusti, 2011

Hästar, del 1



Elsa, världens finaste bästa underbaraste mest älskvärda ponnyn som finns?!
Icke min häst utan Mellas en tjej som jag red hos nu i somras för att hjälpa henne lite.
Hon är till salu och jag bara väntar till mamma och pappa ska säga åt mig att dom ska köpa henne till mig.
Hon är en väldigt sur tjej som bits, nafsar, och ja allt möjligt. inte direkt en familje häst precis...
Hon har sån enorm hoppteknik, jag har bara ridit bomarbete med henne men enligt andra så säger dom att hon är grym. Hon är en häst man behöver arbeta med för att få det att funka.
Kommer ihåg första gången jag red henne och det var katastrof, inget gick och hon bara rusade iväg, men det gick bara bättre och bättre för mig jag började hitta knapparna om man säger så.
Nej, jag älskar henne så otroligt mycket...det går inte förklara liksom.
perfekt är hon.
vill. ha. henne. nu.

Vivan, ja var ska vi börja hon är inte min häst bara en häst jag har ridit på lektioner och tävlat två ClearRounder med, hon är en busig tjej född -99.
Hon är inte precis en ridskole häst, haha.
Man behöver arbeta henne för att få resultat men man kan lika gärna skita i och jobba men då går det inte bra. Jag kan säga att om hon skulle bli till salu skulle jag köpa henne dirr.
jag älskar denna häst som om den vore min egen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar