21 januari, 2012

stallet

tjaaa, gick upp typ vid elva idag och vid kvart i tolv så var vi påväg till stallet. Först när jag kom gav jag alla hästar en halv skiva hö, men efter typ en kvart så tog jag in dom för att det var så sjukt kallt och det blåste + att hagarna är skit hala och vi vill ju inte att någon ska skada sig? och Flingan var helt uppei varv så det var lika bra att dom fick gå in.

Sen när jag hade fixat tripis lite komElin mamma och styvpappa som skulle mocka alla boxar tydligen så bag fick ta in och ut alla hästar medan dom mockade så satt inte i sadeln förän kl två typ. Red inte så länge utan typ bara 40-50 min och inget speciellt heller..
när jag kom upp till stallet sen igen smörjde jag tränset och sadeln för det behövdes verkligen !
sen drog jag ner till Philip och snackade lite om allt möjligt och sen kom mamma och hämtade mig och då var kl kvart över fem typ...så nu sitter
jag här i soffan och har precis tryckt i mig en banan bakelse, fysjutton vad gott det var !

ni får en söt bild på tripis när vi kommit upp i stallet! Det snöade som bara den så tog ett täcke över allt i hopa.

men nu ska jag ta en liten tupplur och säga till mamma börja laga mat ;)
pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar