27 juni, 2012

...

Formen kvittar, den enda viktiga är hur du möter och är mot andra människor, om du kommer och är lite stor och är trög eller jättekaxig så blir du inte bra bemött tillbaka och då blir det lätt till att andra personer tar till ord som just 'tjockis' 'fetto' osv. Men om du skulle komma och vara JÄTTEtrevlig mot alla skulle du få vänner direkt. Samma sak med såna som är jättesmala osv, va trevliga mot folk så ska ni se att folk är trevliga mot er.
Jag satt och tänkte om några personer i skolan, tror dom flesta vet vilka jag menar när jag har skrivit det här men vill inte skriva ut några namn. Dom kallar nästan sig själv för 'mobbade' eller jag vet ens mamma som säger att han är mobbad. Men han är INTE mobbad, ingen säger något fult till honom det är bara mer att han är i bakgrunden, tar inte för sig av något och är liksom inte med i konversationen om vi snackar. Han är alltså inte mobbad men nu ska han byta skola för de. why not give a try att vara trevlig och prata med folk osv.
Det är också andra på skolan, kan inte säga att dom är mobbade men folk tycker inte så bra om dom just för att dom är lite utanför och sen inte gör någonting åt det själva utan bara är illkaxiga mot folk som egentligen försöker hjälpa dom? Då är det ju lite deras fel att folk inte tycker om dom så mycket. Jag tycker om alla bara att jag tycker om vissa bättre och andra mindre bra ;) Nej men det säger ju sig själv, 'Behandla folk som du själv vill bli behandlad'.
Tycker det är viktigt hur vi människor möter varandra, om du kommer och är kaxig så får den andra personen en tanke att den här personen är nog inget för mig, man vill ju ha en snäll och bra kompis och ingen som är kaxig mot än för det orkar ingen med i längden.

Harre bra nu babes <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar